04 april door Karin de Ferrante

Sneller antwoord op vragen EP-adviseur

Om sneller antwoord te geven op de vragen van EP-adviseurs heeft Stichting KEGO het proces, kennisbank en ticketsysteem vernieuwd.

Een belangrijke wijziging in het proces is dat niet meer alle vragen en antwoorden in de kennisbank verschijnen. Door de grote hoeveelheid vragen en antwoorden werd de kennisbank onoverzichtelijk en ontstonden er inconsequenties. In plaats hiervan selecteren de experts van Stichting KEGO, in het dagelijks leven ook EP-adviseurs, de vragen die veel gesteld worden. Deze vragen en antwoorden worden geredigeerd en vervolgens in de kennisbank geplaatst. Hierbij wordt de indeling van de ISSO protocollen gevolgd.

Om de beantwoording van vragen te versnellen is gekozen voor een nieuw ticketsysteem. Dit IT-systeem wordt wereldwijd door vele helpdesks gebruikt. De afgelopen 2 maanden hebben de experts er achter de schermen al mee gewerkt. Nu wordt het nieuwe ticketsysteem ook voor de EP-adviseurs zichtbaar. Hiermee versnelt de beantwoording met 2 werkdagen omdat handmatige interacties zijn geautomatiseerd.

Bij de beantwoording van de vragen blijven de experts het 4-ogen principe hanteren. Op een vraag die in de ochtend binnenkomt wordt diezelfde werkdag nog een conceptantwoord geformuleerd. De volgende werkdag beoordeelt de 2de expert dit antwoord en wordt deze, eventueel na overleg, definitief gemaakt en gedeeld met de adviseur. Hiermee streeft Stichting KEGO naar beantwoording in 2-3 werkdagen.