04 april door Karin de Ferrante

Hugo, voorzitter van KEGO en de duizendpoot in EP land

Hugo Breuers is een bekende ondernemer in energieprestatieland. Met zijn enthousiaste en kritische blik zie je hem in en namens veel betrokken partijen. Namens AvEPA is hij voorzitter van de stichting KEGO. De stichting werd opgericht op 25 mei 2020 met als doel om het energieprestatie-adviesplatform.nl te runnen en vernieuwen Nu, ruim anderhalf jaar later, heeft KEGO nieuwe keuzes gemaakt onder zijn voorzitterschap.

Onder de oude methodiek wilde het nog wel eens voorkomen dat ISSO, InstallQ, FedEC en AvEPA, die allemaal vanuit hun eigen gremium praten met de adviseursgroep, niet helemaal eenduidig waren in hun antwoorden. Dat was dan ook reden om de Stichting KEGO op te richten, het Kenniscentrum Energieprestatie Gebouwen. Eén loket, één antwoord. Hugo wist samen met de bestuursleden Isabelle Sternheim (FedEC), Michel Verkerk (ISSO) en Aart de Geus (InstallQ) de coördinatie en expertise van het platform opnieuw in te richten en de adviseurs aan boord te krijgen. Bovendien hebben de certificerende instellingen zich geconformeerd aan het platform: de antwoorden die het Expertteam geeft worden door de CI’s overgenomen.

Door zijn activiteiten als vennoot bij Breuers en Cobelens, bestuurslid van zowel FedEC als AvEPA en als mede-eigenaar van ’t Examenpark is KEGO blij met Hugo als voorzitter.