20 oktober door Karin de Ferrante

Oproep: meedenkers voor verbeteren van de BRL9500

Royal HaskoningDHV voert in opdracht van het ministerie van BZK een onderzoek uit naar het functioneren en verbeteren van het kwaliteitsborgingssysteem BRL9500 van het stelsel energieprestatie gebouwen. Zij willen graag input van de markt.

Het werk van energieadviseurs wordt gezien de stijgende energieprijzen en de groeiende rol van het energielabel in de vastgoedmarkt steeds belangrijker. Een energielabel en dienstverlening van goede kwaliteit is daarbij van belang. Royal HaskoningDHV is in opdracht van het ministerie van BZK daarom op zoek naar energieadviseurs en anderen betrokkenen zoals opleiders met ideeën om het kwaliteitsborgingssysteem BRL9500 te verbeteren. Heb je bijvoorbeeld ideeën over hoe de controle van de certificerende instelling efficiënter kan? Of zie je dat de nadruk bij de controle van de certificaathouder op andere zaken gericht kan worden? Zij gaan graag met je in gesprek en horen graag je ervaringen.

Je kunt zich aanmelden via e-mail aan loris.monasso@rhdhv.com. Ook kun je per mail vragen stellen. Je mail, gegevens en verdere informatie die je verstrekt tijdens het onderzoek worden anoniem gehouden. Het onderzoek richt zich uitsluitend op het kwaliteitsborgingsysteem BRL9500 en dus niet op de opnameprotocollen, de NTA8800 of de software.

Recent voegden we weer nieuwe FAQ’s toe aan de lijst. Deze maand zijn er 3 nieuwe e ...

Vraag van de maand

Regelmatig komt de vraag voorbij of een CV-systeem buiten beschouwing gelaten ...

Sander Rutten benoemd als operationeel manager