20 oktober door Karin de Ferrante
Tevredenheidsonderzoek vernieuwde energieprestatie adviesplatform
Stichting KEGO heeft begin april het energieprestatie adviesplatform vernieuwd. In de kennisbank vinden vakbekwame EP-adviseurs veel gestelde vragen over en interpretaties van de opnameprotocollen. Het ticketsysteem biedt EP-adviseurs de mogelijkheid het expertteam van KEGO vragen te stellen over de opnameprotocollen. Daarnaast zijn we actiever gaan communiceren via nieuwsbrieven. In september is er een tevredenheidsonderzoek gedaan onder de gebruikers.
Hiervoor is via de Nieuwsbief een enquête uitgestuurd. Hier hebben in totaal 110 EP adviseurs op gereageerd; zo’n 10% van de aangesloten EP-adviseurs. De helft is al zeker vijf jaar actief als EP-adviseur. 60% adviseert zowel in woningbouw als de utiliteitsbouw. De respondenten bezoeken de kennisbank maandelijks en een derde zelfs wekelijks. Tweederde van de respondenten heeft één of meer vragen gesteld aan het Expertteam.
Het overgrote deel (70%) is tevreden over het inhoudelijke antwoord.In de feedback wordt ook de snelheid van antwoorden gewaardeerd. De respondenten zijn minder tevreden over de kennisbank: deze bevat onvoldoende vragen en antwoorden. De voorkeur gaat uit naar inzicht in álle vragen en antwoorden die het Expertteam behandelt. Ook zouden nieuwe FAQ’s vaker mogen worden gecommuniceerd.
Het bestuur van Stichting KEGO heeft daarom besloten een expert uit het Expertteam aan te wijzen als verantwoordelijke voor de Kennisbank: Erik Pennings. Hij zal de vragen van de afgelopen maand bestuderen, selecteren en redigeren voor de Kennisbank. Ook worden er vragen opgenomen in de Kennisbank die weliswaar beantwoord worden in het opnameprotocol, maar toch vaak gesteld worden.
Er is bewust voor gekozen om niet alle vragen en antwoorden te presenteren in de Kennisbank, zoals het geval was tot december 2021. De reden is dat veel vragen projectspecifiek zijn: in een andere context kan dezelfde vraag leiden tot ander antwoord.
Voor meer informatie zie ons stroomschema.
Overig nieuws
alle nieuwsberichtenKEGO analyseerde de vragen
Maandelijks ontvangen wij rond de 400 vragen van jullie. We hebben een analyse ...
Erratum op de 6e druk
Soms krijgen de experts vragen over een onderwerp in de zesde druk, maar is bi ...
Hoe beantwoorden wij al die vragen?
Soms krijgen wij de vraag of het mogelijk is om een vraag telefonisch te stell ...