Hét Kenniscentrum Energieprestatie Gebouwde Omgeving

Wie zijn wij?

Stichting KEGO is in 2020 opgericht door AvEPA, FedEC, InstallQ en ISSO. KEGO staat voor Kenniscentrum Energieprestatie Gebouwde Omgeving. Stichting KEGO heeft als taak het beheer en de uitvoering van het energieprestatie-adviesplatform te borgen en verzorgen. Het energieprestatie-adviesplatform werd in 2017 opgezet door FedEC en is uitgegroeid tot een onmisbaar werkinstrument van de EP-adviseur.

In de kennisbank vinden vakbekwame EP-adviseurs veel gestelde vragen over en interpretaties van de opnameprotocollen. En het ticketsysteem biedt hen de mogelijkheid vragen te stellen aan het expertteam van KEGO. Zowel over de protocollen voor de energieprestatie als maatwerkadvies. Om de vindbaarheid van de vakbekwame EP-adviseur te vergroten is in nauwe samenwerking met Centraal Register Techniek de mogelijkheid geboden een EP-adviseur te zoeken in ons register.

placeholder

Hoe werken wij?

De experts van Stichting KEGO, in het dagelijks leven ook EP-adviseurs, selecteren de vragen die veel gesteld worden. Deze vragen en antwoorden worden geredigeerd door de secretaris en vervolgens in de kennisbank geplaatst. Hierbij wordt de indeling van de ISSO protocollen gevolgd. Niet alle vragen en antwoorden verschijnen dus in de kennisbank. Hiermee voorkomen we dat de kennisbank onoverzichtelijk wordt en er onbedoeld inconsequenties ontstaan.

Om de beantwoording van de 300-400 vragen die maandelijks binnenkomen te versnellen is gekozen voor een professioneel ticketsysteem. Dit IT-systeem wordt wereldwijd door vele helpdesks gebruikt. Bij de beantwoording van de vragen hanteren de experts het 4-ogen principe. Op een vraag die in de ochtend binnenkomt wordt diezelfde werkdag nog een concept antwoord geformuleerd. De volgende werkdag beoordeelt de 2de expert dit antwoord en wordt deze, eventueel na overleg, definitief gemaakt en gedeeld met de adviseur. Hiermee streeft Stichting KEGO naar beantwoording in 2-3 werkdagen.

Wanneer een vraag niet beantwoord kan worden op basis van het protocol zal het expertteam van KEGO altijd een advies geven. Op basis hiervan kan de adviseur het energielabel afronden. Het antwoord zal parallel hieraan voorgelegd worden aan de TC 9500. Deze beoordeelt of NEN verzocht wordt de NTA op dat onderdeel verder uit te werken. Hiermee wordt voorkomen dat een antwoord naar de adviseur uitblijft en het hiaat blijft bestaan. Het processchema met toelichting is via deze link te raadplegen.

Ons team

De experts

nina-ketelaars

Nina Ketelaars

Expert adviesplatform

Eigenaar bij Fonck duurzaam gebouwadvies | Auditor bij EP Labels & Advies | EP-U/D kwalificatie – Maatwerkadvies-U kwalificatie

raymond-moelard

Raymond Moelard

Expert adviesplatform

Eigenaar Enerdeco, lid Technische Commissie, lid EP Examencommissie namens FedEC & EP-U/D kwalificatie – Maatwerkwerkadvies-U kwalificatie

roderik

Roderik Oddens

Expert adviesplatform

Eigenaar RO-OD projecten | docent VastgoedBS | adviseur Rijks Vastgoed Bedrijf | EP-U/D kwalificatie – Maatwerkadvies-U kwalificatie

samantha-2

Samantha Pellis – de Ruijter

Expert adviesplatform

Docent | Auditor | Makelaar | EP-U/D kwalificatie | Maatwerkadvies-U kwalificatie

Erik Pennings

Expert adviesplatform

Eigenaar Watwoontumooi | coproducent en docent lesmateriaal Kader Academy | auditor energieprestatie EPG Certificering | EP-U/D kwalificatie – Maatwerkadvies-U kwalificatie

joost-rienks

Joost Rienks

Eigenaar Senergy Energie Advies | expert energieprestatie en NTA 8800 ISSO |
EP-U/D kwalificatie – Maatwerkadvies-U kwalificatie

De organisatie

Karin de Ferrante

Secretaris

Opleidingsadviseur Kader Academy, | voorzitter RvA EPG Certificering | voorzitter EP OpleidersCollectief

Sander Rutten

Onze werkgebieden

praten
Antwoorden voor adviseurs

In het portaal vinden vakbekwame EP-adviseurs de kennisbank met antwoorden op de meest gestelde vragen over en interpretaties van de opnameprotocollen. Het ticketsysteem biedt EP-adviseurs de mogelijkheid het expertteam van KEGO vragen te stellen over de opnameprotocollen. Alleen vakbekwame EP-adviseurs mogen met hun examennummer een account voor het portaal aanmaken.

adviseur 1
Vind een EP-adviseur

In nauwe samenwerking met Centraal Register Techniek zijn hier alle EP-adviseurs zichtbaar gemaakt. De gebouweigenaar, een consument of vastgoedbeheerder kan hier een EP-adviseur zoeken en contact opnemen voor het opstellen van een energielabel. Zo kan iedereen altijd een EP-adviseur vinden én kan de vakbekwame EP-adviseur gevonden worden door potentiele klanten.

nieuws 1
Het laatste EP-nieuws

Stichting KEGO stuurt regelmatig een korte inhoudelijke nieuwsbrief. De nieuwsbrief is bedoeld voor de EP-adviseur. Wij zullen nieuwe interpretaties van het protocol, wijzigingen van het platform en nieuws van andere EPG-stakeholders delen. Andere geïnteresseerden zijn welkom om mee te lezen, maar de nieuwsbrief is primair bestemd voor de vakbekwame EP-adviseur.

Recent voegden we weer nieuwe FAQ’s toe aan de lijst. Deze maand zijn er 3 nieuwe e …

Regelmatig komt de vraag voorbij of een CV-systeem buiten beschouwing gelaten …

In januari is Sander Rutten door het bestuur van KEGO aangesteld al …